понеділок, 30 листопада 2015 р.

Опис досвіду роботи.

Опис  досвіду роботи вчителя англійської мови
                 Перейми Ірини Іванівни

              
Вчителем я мріяла стати ще з дитинства,  оскільки дуже люблю дітей. Робота вчителя надзвичайно цікава і  різноманітна: ти щодня знайомиш дітей з чимось новим, постійно вчишся чомусь новому і сам. Та ця професія є нелегка: знайти підхід  до кожної дитини – справа непроста. Кожна дитина – індивідуальність, не схожа на інших. Педагогічна майстерність полягає в тому, щоб налаштуватися на внутрішній світ учня, зрозуміти його унікальність, розвинути здібності.
Для нас, учителів, шкільне життя і проблеми завжди  повинні  бути на першому плані. Я працюю вчителем англійської мови у Липівській ЗОШ I-III ст. з 1995 року, кваліфікаційна категорія               « сеціаліст І категорії».  Мій педагогічний стаж – 20 років,  і  мушу зізнатися, що свою роботу я дуже люблю.
Школа не може не зазнавати змін, яке диктує ХХІ століття. Вона мусить готувати творчих менеджерів, лідерів, здатних оцінити минуле і творити краще майбутнє. Сучасний випускник повинен бути гнучким, мобільним, вміти презентувати себе на ринку праці, творчо мислити, приймати нестандартні рішення, використовувати набуті знання та вміння. Звісно,  для виховання такої особистості вчитель повинен використовувати в своєму навчально-виховному процесі інноваційні методи навчання, особливі завдання і вправи, які б спонукали школярів до творчої діяльності.  Щоб зацікавити учнів до свого предмета , я намагаюся вносити в кожний урок щось нове, цікаве, незвичайне. Щоб на уроках було цікаво, учні не нудьгували, я даю їм можливість приймати рішення, висловлювати свою думку , робити вибір, критикувати.
З метою активізації пізнавальної діяльності учнів у процесі оволодівання знаннями я шукаю більш ефективні форми та  методи навчання. До одних із таких методів належить метод проектів, який сьогодні є актуальним, і його використовують на своїх уроках учителі різних предметів. Адже саме новизна та нестандартність діяльності спонукають дітей активно мислити, творити,визначати для себе найцікавіший вид роботи, бути ініціативними, співпрацювати з учителем.Метод проектів завжди зорієнтований на самостійність учнів , яку вони здійснюють упродовж певного часу. Вважаю, що участь учнів у проектній діяльності – це найоптимальніший спосіб поєднання улюблених видів діяльності, створення умов для навчання через ситуації успіху, практичне застосування знань, умінь, вияв фантазії дітей.Проектна діяльність допомагає всім дітям продуктивно співпрацювати, творчо використовувати знання англійської мови. Адже її завдання не вивчення навчальних тем, готових текстів, а полягає в  обговоренні актуальних проблем. Це чудова можливість для школярів зі слабкими мовними навичками проявити нелінгвістичні здібності. Мета проектної роботи – дати кожній дитині можливість якнайкраще проявити себе: продемонструвати свої творчі здібності, використовуючи при цьому набуті знання й навички з лексики,граматики, поділитися життєвим досвідом, розкрити в собі й своїх друзях нові таланти, позбутися комплексів, мати на все свій погляд і не боятися його відстоювати, а також навчитися слухати думки . До цієї роботи я залучаю всіх учнів, незважаючи на їхній рівень знань, бо тут головним є сам процес роботи. Найчастіше я практикую проектні роботи в групах. Практика показує, що разом вчитися учням не тільки легше і цікавіше, але й ефективніше. Учні різні: одні швидко схоплюють пояснення вчителя, іншим потрібно більше часу й додаткові роз’яснення, деякі соромляться запитувати в присутності інших. Тому для виконання проектної роботи я об’єдную дітей у групи (по 5-6 чоловік) і даю їм спільне завдання, де кожний відповідає за якусь частину роботи індивідуально. Найчастіше учні виконують такі види проектів, як постери, плакати, малюнки, газетні статті, буклети, вітальні листівки,  рольові ігри, реферати.
Модель реалізації проектної роботи з теми « Музика. Музичні стилі».
Клас: 8-й.
Мета проекту: створити постери, платівки та фотоальбом (інформація про різні музичні стилі, історія виникнення, їх найвідоміші представники, найвідоміші хіти, легендарні англійські та американські співаки ).
Тип: інформаційний, міжпредметний, усно-письмовий.
Підготовчий етап:
-         оголошую учням навчальну тему та проектну проблему;
-         комплектую групи,які працюватимуть над єдиною темою проекту;
-         визначаю формат очікуваного кінцевого продукту(створення постерів, платівок та фотоальбому з використанням необхідної наочності та усною презентацією);
-         обговорюю шляхи й джерела пошуку інформації.
Основні види вправ, які учні виконують на цьому етапі(аудіювання, визначення теми презентації, ознайомлення з матеріалом для  опрацювання тощо).

Виконавчий етап:
-         учні опрацьовують лексико-граматичний матеріал із теми, що сприяє вдосконаленню мовних навичок та вмінь;
-         виконують усні та письмові проблемні завдання;
-         готують проміжні усні та письмові звіти;
-         письмово оформлюють проект та готують усну презентацію, наочність тощо).
Вправи мають рецептивний, репродуктивний і продуктивно-комунікативний характер.
Етап презентації:
-         учні подають результати проектної діяльності з теми(презентація постерів про музичні стилі, відомих хітів- платівок, фотоальбому « Легендарні англійські та американські співаки).
Виходячи із аналізу результатів контролю навичок говоріння учнів 5-8 класів з 2010 по 2015 р. , можна простежити таку динаміку: якість знань з цього виду діяльності збільшилася  з 60% до 75% . 
 Мій 5-ти річний досвід реалізації проектних робіт показує, що з кожним наступним разом зацікавленість дітей збільшується і до уроку з проектним завданням вони готуються більш ретельно. Та кожний метод навчання має свої переваги й недоліки.
Під час роботи над своєю проблемою я  відзначила б такі труднощі : для роботи над проектом учні молодших класів потребують постійної допомоги вчителя; щоб досягти більших результатів у проектній роботі  часто доводиться залишати дітей  середніх класів після уроків, чому вони не завжди раді;  при презентації своїх проектних робіт дітям заважає мовний бар’єр.
 З метою подолання вказаних труднощів надаю учням молодших класів додаткові консультації, з учнями середніх класів додатково опрацьовую лексичний матеріал, допомагаю будувати речення граматично правильно.


Невід’ємною частиною мого життя є класне керівництво. Нині моїми вихованцями  є учні 6 класу. Вони завжди беруть активну участь у житті школи, з великим бажанням здійснюють поїздки та екскурсії, а також готують позакласні заходи.

Немає коментарів:

Дописати коментар